Friday, March 10, 2006

Program Cuti Sekolah

Hmmm... cuti sekolah dah nak mula. Mana nak pergi? Buka laman web Air-asia, akhirnya beli tiket untuk anak-anak ke Kuala Lumpur. Boleh tukar angin dan tukar selera. Maklum bulan ni nampaknya selera makan mula terbuka.
Hari terakhir persekolahan anak2, terus bawa mereka terbang laut cina selatan menemui ayah mereka. Ayah mereka juga telah mengatur trip ke Port Dickson selama dua hari. Wah..cuti sakan budak2 ni...
Sebelum sampai Kuala Lumpur aku dah memikirkan keletihan yang belum ditempuhi. Aku ingin menghirup udara yang lain. Aku terbawa2 pada selera ibu mengandung yang teringin sangat makan nasi Padang. Aku memeriksa tiket ke Indonesia. Lalu mengambil keputusan untuk mengheret suami dan rakan ke Padang, Sumatera. Suami agaknya memang dah tepu dengan tugas2nya akhirnya bersetuju tetapi tidak kawanku. Dia tidak dapat lesen berjalan dari suaminya. Agaknya sang suami iri kerana kitorang tak ajak dia sekali.
Seperti biasa, sebelum ke luar negara, perasaan berdebar-debar untuk menjejakkan kaki ke tempat orang lain mula berputik. Perasaan itu memang seringkali menghantui diri setiap kali akan ke luar negara. Rasa macam takut akan mati di tempat orang lain. Lebih2 lagi Sumatera bumi bergolak dengan ledakan dan gegaran. Tawakkal saja dan aku tidak mahu memikirkan sangat hal tersebut. Anak-anak, selamat tinggal dengan wan dan atok...

2 Comments:

At 12:33 pm, Anonymous Anonymous said...

gi Padang je , ingatkan tour Paris

 
At 4:52 pm, Blogger lininhud said...

sebenarnya takut juga kut2 masa kat padang ada tsunami lak..kalu setakat paris apa yang nak ditakut?

 

Post a Comment

<< Home